TeraPlast Bistrița Achiziționează Grupul Austriac Wolfgang Freiler într-o Tranzacție de 16,5 Milioane de Euro

Într-o mișcare strategică semnificativă pe piața europeană, TeraPlast Bistrița, companie de top din România în domeniul materialelor de construcții și listată pe Bursa de Valori București, a anunțat recent achiziția Grupului Wolfgang Freiler, deținut de familia austriacă Uhl.


In imagine Dorel Goia,conducand-o grațios pe Grațiela,pe atunci Doamna Ministru


Valoarea tranzacției se ridică la 16,5 milioane de euro, marcând un pas important în expansiunea internațională a capitalului românesc.


O Tranzacție Strategică


Președintele Consiliului de Administrație al TeraPlast, Dorel Goia, subliniază importanța acestei mișcări pentru companie și pentru prezența capitalului românesc pe piața europeană. "Capitalul românesc trebuie să se ducă în toată Europa și să nu se lase descurajat de cei care cred mai puțin în perspectivele lui", afirmă Goia, evidențiind ambiția și viziunea strategică a companiei.



Detalii ale Tranzacției


Conform raportului publicat la Bursa de Valori București, prețul tranzacției a fost stabilit la 16,53 milioane de euro, cu un mecanism de "earn-out" bazat pe performanța EBITDA consolidată a Grupului Wolfgang Freiler în 2024. Finanțarea achiziției va fi asigurată din surse mixte, atât interne, cât și prin finanțare bancară.



Ce Include Achiziția


TeraPlast va prelua două unități de producție de țevi și piese injectate din polietilenă situate în Ungaria, gestionate de Polytech Industrie Kft. și Pro-Moulding Kft., activitatea de distribuție a companiei austriece Wolfgang Freiler GmbH & Co KG, precum și alte companii care gestionează un parc industrial maghiar și activități administrative conexe.



Recomandarea pentru Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor


Pentru Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor programată în luna martie, Consiliul de Administrație al TeraPlast recomandă un vot pozitiv pentru această tranzacție, considerând-o benefică pentru dezvoltarea companiei pe piețele externe și pentru acționari.



Viziunea lui Dorel Goia

Dorel Goia îndeamnă întreg mediul de afaceri să urmărească planuri de extindere și dezvoltare pe termen lung. "În ultimii ani am investit masiv și am marcat un exit de succes, având în jur conflicte armate și o pandemie. Pornim cu planuri ambițioase către piețele din Vest odată cu această achiziție", declară Goia, evidențiind reziliența și ambiția companiei de a se extinde pe piețele europene.


Această achiziție reprezintă nu doar un succes pentru TeraPlast, ci și un semnal puternic pentru întregul sector de afaceri din România, demonstrând potențialul și capacitatea companiilor românești de a se extinde și de a concura pe piețele internaționale.